1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej RM..
Ja jeg lurer også på himlens mave, om den mon ikke er fyldt med de mest pragtfulde små fnug..;)
Historien
Den så så fin ud i sin pose for et par år siden nu er den grimt støvet til. ikke andet at gøre end at stikke hovedet derned som en hund. Den glemmer ikke. Den er ikke bange for sine egne spor. Den graver dem frem – forsigtigt som en arkæolog – og så pisser den på dem. Besegler dem en gang til. Den skal ikke have kort til automaten. Den smider ikke alting væk så snart batterierne er brændt ud. Den dyrker intet forbrug af sorte reklamehuller. Den sender ingen e-mails fra Mongoliet. Den styrter ikke hovedløst rundt efter ungdom mistet for evigt. Den er fra et andet land.
*
Da jeg var barn var alting enkelt Jeg tvivlede ikke på noget som helst Mennesker var og dyr og planter og ting som de var til jeg mødte tvivlen Det var poesien der viste mig den tror jeg nok Dens forstillelser dens affekterthed dens naturlige skønhed når den er mest tvivlsom og fremmed Det er månen spejlet i søen der er mig liv
*
Spændt som en hund der venter på mad
*
Jeg blir ikke ramt af sorg den er der hele tiden Jeg forsker i den hver nat og hvis forskel opstår er den glæde De vandre til håbe som Kingo de følgis og ad og med kalket ansigt blir klovnen hvid Men den nedbrændte træstub med solsort er altings fløjtende hjerte - Peter Laugesen.
*
Bekendelseslitteratur om forældre skrevet af børn, hældt på ølflasker og solgt som biodynamisk selvterapi, som rideturen på ryggen af den far der aede barnets: når han er død, vil han ikke brokke sig over en offentlig dissektion; det vigtigste er jo, trods alt, at fremvise hans organer for verden, der selv kan se hvor ærlig man kan være, for 240 kroner, som fars anstændige skygge.
I Onkel Danny fortæller på talløse opfordringer findes en mageløs lille historie, fyldt med liv og forældres overgivelse, Kære lille Lotus, hedder den.
mvh Simon
|
|
|
|