0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
P.s.
De stiger op, planetens sommerfugle som farvestøv fra jordens varme krop ... og her fra får Benny Andersen ordet i Kamera med køkkenadgang, og med den specielle lune fremkaldes billeder af hjerter, der pumpes op for som balloner at stige op under stjernerne :))
Filosofi
På skovstien stramt snøret af rødder en guldsmed: lineal og pen parat.
En blomsterflue kun en apostrof på den blanke himmel men nok til at guldsmeden foretager en kraftig understregning.
Inde i køligheden prøver svampe at forstå de sorte snegle der gnaver sig gennem deres høje hvide pander.
Løsning
dammen ved aften opløst tid: kviste og insekter visere og tal færdes endelig frit mellem hverandre. Mosesnegle stiger op til overfladen. Dybets gåder må op og trække vejret.
Et sted
gennem smattede parker over skinner over tage over skilte overalt for at finde et sted.
Stjerneklart
Vi stod af og trak for ikke at lave kaos i sjernerne. Vi lagde nakken tilbage og drak det perlende mørke. Vi lo til hinanden for ikke at komme i balance igen og min hånd blev stamgæst hos dig. Jeg trak galant min pumpe og pumpede dit hjerte op. Vi steg mod åbne stjerner i dit hjertes ballon.
Lykkelig spoler jeg den indre film: da min fantasi løb af med dig.
Inger Christensen begyndte, og nu får hun lov til at fortsætte ...
Jeg leger derfor gerne skovhvidvinge og sammensmelter ord og fænomen jeg leger perlemåler for at bringe alverdens leveformer ind i én.
Fro-kost-hilsner fra det lune køkken :))) RoseMarie
|
|
|
|