1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej Simon.
Jeg glæder mig over, at du ka' li' det lille digt: Lille øjeblik
Lille øjeblik
Farvel lille øjeblik - farvel. Du kommer ikke igen - du kommer aldrig igen, Far vel.
Farvel lille øjeblik - farvel. Du blev, som jeg var. Far vel.
Goddag lille øjeblik - goddag. Lad os gøre det godt. God dag.
Goddag mit sidste øjeblik - goddag. Evigheden står lodret. Og nu? Du gætter, at det måske kunne være en, der hedder Baggesen, der har digtet det. Jeg formoder, at det er Jens Baggesen, du tænker på.
Her må jeg desværre skuffe dig. Det er ikke ham. Det er såmænd bare mig, der har digtet det - og det var derfor, jeg ikke gav oplysning om "digteren"
Det blev til for mere end 10 år siden i en lille udendørs bjergcafé i den gamle "hovedstad" på den lille græske Ø Symi (ca. 500 trappetrin over havet - beskyttet mod fortidens sørøvere) - et dejligt sted, hvor tiden har en tendens til at gå i stå. Jeg var kommet ned i bjerglandsbyen oppe fra højlandets subtropiske urskov - godt træt, men inspireret af naturen - samt nogle klostre deroppe og deres ikoner - Ikoner er for mig ikke noget, man skal underkaste sig - men snarere "poetiske inspirationer".
Nu kan jeg ikke lade være at tænke, at den her - netop nu - aktuelle situation kunne være en inspiration til, at vi i stedet for at angribe hinanden fokuserede mere på de kvaliteter i livet, vi hver især har fundet
Muligheden er der jo - netop nu - i dette "lille øjeblik"!
Griber vi den?
M.v.h. Arne
|
|
|
|