1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Lidt fra et rart menneske:
Historiens gang
På indersiden af husets vandrør sidder partikler fra stalinismens og koldkrigens dage; der er fremdeles en svag durren efter nazisternes støvler i visse brosten. Støvet, som har været på jordomrejse, er kommet tilbage fra Auschwitz og Srebrenica og falder sagtmodigt på biler og hatteskygger, inden det genophvirvles og fortsætter rejsen.
*
Længe siden
Engang glemte Zoot Sims sin sweater hos en pige, som jeg har kendt. Det er køligt for denne årstid. Folk skutter sig, når de træder ud af butikkerne. Hun var lys og musikalsk. Sims døde i 85. Pigen fik cancer og bukkede under. Hvor er sweateren? tænker jeg af og til.
*
På vej til købmanden lå en handske. Den var våd og så hjælpeløs ud. Jeg stod lidt og betragtede fænomenet, hvis man kan kalde en handske sådan. Så forlod jeg den, som den var. Da jeg kom tilbage, lå der tre.
*
Flytning
Bøgerne står på de samme reoler men i et andet hus. Et billede, som hang i stuen, er placeret over køkkenbordet. Diverse brugsanvisninger er forsvundet. Jeg har ondt ved at trække vejret, hvorimod køleskabet fungerer.
Min mor er død i mellemtiden. Det har intet med vores flytning at gøre. Hun burde være i himlen nu, hvis ellers der er retfærdighed til. Hun har brugt et liv på projektet.
Får de mon børn deroppe i det evige liv, spiser de risengrød juleaften, eller er det hele symbolsk?
- Peter Poulsen.
mvh Simon
|
|
|
|