0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej RM..
Tak for fine og så prægtige linjer, der jo også findes i visse ansigtstræk hos ældre mænd og koner, samt netop i skriftens buede linjer, der ligefrem ka' skrive tegn på genkendelse i øjnes fødte tanker, måske særlig i møder med Andersenske Benny eller den la Cour'ske Paul - og når man så også ser nyt, ja så er det jo helt i top..;)
Benny Andersen har sandelig også været rundt, og er bl.a. stødt ind i Søren Kierkegaard på Hjortekærsvej, jeg husker ikke lige om det var i syltet poesi, men bukserne var i al fald på cykel. Og det er dén slags man kan opleve i selskab med Benny Andersen, selv om jeg pers. gernest havde mødt Knagsted og det pædaogiske skelet stå dér og se beruset på perspektivet, hvilket også jeg var faldet i stave over, som endnu en anbefalet Andersensk dyd. Men tænk dig, at kalde sig for doven digter, eller...
Den forpuppede digter
I skulle bare ha set mig den gang jeg begyndte og den gang jeg blev ved og den gang jeg ikke kunne holde op og I skulle bare ha set mig når jeg tar fat for alvor og blir ved at blive ved men lige nu må I helst se den anden vej.
- Benny Andersen.
Bedste hilsner Simon
P.s.: kors hvor det styrtede ned i går, her i spejledam! ;)
|
|
|
|