0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
P.s.:
Apropos andemad og sand i håret, tænkte jeg det måske ku’ være rart med et par nyttige råd, den slags ser vi jo så sjældent i disse tider, hvor kvinden er gået fra bog og nål og vi stakler går rundt med hul i sokkerne, ak ak:
Rejer gir tørre hornhinder fedt gir filipenser pandekager ligger for fladt i maven flæsk er ikke godt for hjertet fisk er ikke godt for slagteren kylling er ikke godt for kyllingen frikadeller er ikke godt for noget undgå sagosuppe under svangerskabet undgå løg under ægteskabet sødt er syndigt surt er farligt salt forkorter livet bittert trækker de i landdrag marmelade gir slatne ører labskovs trækker svømmeblæren sammen æg får armene til at sidde skævt ost påvirker lugtesansen peberrod påvirker smagen småkager påvirker hørelsen radiser indskrænker horisonten ærter standser udviklingen blomkål tar udsigten morgenmad tar appetitten natmad skærper den mad er ikke godt for maven livet er usundt haps haps haps
*
Ansigter blir jo så glade i solen, der omvendt er glad i Benny, og det er jo ikke fordi det pædagogiske skelet er uglad i sommeren, men til morgenkaffen sluttelig en…
Vinterbøn
Vinter, gør mig stille at jeg kan høre smerten i de lukkede træer, i de stumme fugle, i vandet der kradser med tynde barnenegle under isens låg. Vinter, gør mig stille at jeg kan høre din smerte.
Vinter, gør mig vågen at jeg kan kende dig. Denne induktionsstrøm der kroger min hånd når jeg vil åbne den, er det dig? Er du bundet et sted og sender nødsignaler ud gennem mine nerver? Vinter, gør mig vågen at jeg kan finde dig.
- Benny Andersen
Go søndagssol Simon
|
|
|
|