0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej Simon
La Cour er helt som du skriver ... en drøm om lys til den blikstille nat. Hans ord er som en let pusten på skrammen, som en skulder at læne sig op ad, en favn at falde ind i, ja som man ler, når man lige har grædt.
Lidt mere Suzanne fra "Lotusøje"
Regntræerne spejler sig i trappegangen ned til fiskene
Månen skælver på bunden af vandet, brystet higer efter luft.
Et rødt blad farer vild på vandet, angsten kender ikke vejen.
Ænderne glider på andemanér hen over lysende spejl.
Lysstien ned i vandet kommer fra himlen, kosten i hånden.
Et fnug falder gennem luftens varme duft, min sjæl, hvad vil du mer'?
Ove Abildgaard ... et par strofer eller fler', når jeg nu endelig er igang :)))
Vinternat Fuldmånen stråler, det er lyst som dagen, og gaden er hvid som et nyvasket lagen. Og det skære lys bag min rudes hinde udvider den verden som finde herinde. Ved min side sover en drøm i sne, et bryst der ånder et hjerte som slår. Og uret på bordet, går og går. Den faldende rytme mod ukendte egne vi ikke forstår! Jeg ser mod stjernerne, opdager flere og flere og mens jeg ser dem er de måske ikke mere. Men opfyldt af lyset og lykken herinde blir jeg en dirrende streng mellem himlen og hende.
Blæst
Jeg hørte havet hyle som skrig fra bølgemunde, det skummer hvidt som løbske heste, før de åbner sig som gab der ville sluge stranden hvis de ikke selv blev opslugt af de næste. Huset skælved. Jeg lå vågen selv i oprør, hvirvled op og ned i strømme fra ufrugtbare år, døde som jeg lever med levende, jeg svigter som bølger der forsvinder førend jeg forstår. Men da det stilner høres huset som en cello blæstens bue stryger med sikker hånd. Og jeg har gennemlevet stormen hvori musikken fødes og den ro hvori den tæmmes og blir til ånd.
Tørvejrshilsner RoseMarie
|
|
|
|