0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej RM..
Ja det er da herligt at høre fuglesang i forårssol, og herlige strofer du her lægger frem - tøbrud er netop ordet der slår igennem som brydningstiden mod lysere tider, noget vi nærmest sukker efter, som tørsten efter vand...
Forårsramte står vi dér og klokkebøjes som Ingeborg Bachmann og Paul Celan, aner ikke andet end solsmil - og så disse stjerneklare nætter, hvor søvnen pludselig hører vinteren til, en anden og senere tid.
Nat
Mørkets - kuldens tid var inde - det var nat. Der var vokset sorte roser op i solens have - og jeg husker nu en gråd, der græd bitterligt, som græd den mellem grave.
Nat kan komme fuld af sødme som et smil. Nat kan komme som et sagte sus af spæde vinger, medens kaktusblomsters fine klokker blidt over selve himmerigets have ringer.
Nat kan komme som en smerte og et savn og dens blinde, døde øjnes frygtelige veje standse tøvende og bedende og grå i de sorte rosers væld omkring vort leje.
Søvnens, drømmens tid var inde - det var nat. Små minutter blev til mel i mørkets tunge kværne, og om nogen si'r at ingen tårer græd bitterligt - jeg tror det såre gerne.
For jeg ved kun, det var nat - var nat.
- Nis Petersen.
M.h.t. musikken, var jeg helt vild med den tilbage i slutningen af 70'erne - der er virkelig en besætning af fremragende musikere på disse LP'er, Duncan Browne døde desværre kort efter, så vidt jeg husker i beg. af 80'erne. Men musikken vibrerer stadig, fx på Streets of Fire, men er vel nu glemt eller kendes ikke. Pt. er det Leo "the Lion" Mathisen der danser på trilleren, vidunderlig musik der får ben til at spjætte - men han var vist selv lidt af en sprællemand...;)
mvh - fortsat god solnyd ;) Simon
|
|
|
|