1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas. Lige en tilføjelse: Du skriver om "lydigt at være kærlig", og jeg forstår selvfølgelig idéen, selvom jeg alligevel ikke rigtig fatter den. For ægte kærlighed er for mig ikke noget, man - med held - kan befales til. Det er vel lige så svært, som det ville være at skulle beslutte sig til at blive forelsket. Eller - for nu at sætte sagen på spidsen - man kan vel ikke elske ægte og ærligt på kommando?
Nu er det vel egentlig heller ikke lige netop dét, du mener. Men du taler også om at være "Guds repræsentanter her på jorden", "et lydigt, kongeligt præsteskab". Det er jo en fornem rolle for os mennesker her i universet - i skaberværket - men idéen er jo smuk og storslået.
Så håber jeg bare, at alt dét ikke fører til fysisk og/eller psykisk magtudøvelse blandt dem, du kalder "Guds lydige, kongelige præsteskab og repræsentantskab". Den slags her vi jo set rigeligt af i hele kristendommens historie - og i andre religioners ligeså.
Nok om dét - jeg er overbevist om, at du har meget mere end Første Johannesbrev kapitel 4: "Lad os elske -", at byde på - og som kan inspirere os, der læser, hvad du skriver.
M.v.h. Arne
|
|
|
|