1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas - og hvem der ellers vil være med - som læsere - og måske også som deltagere.
I dag er det i den kristne verden skærtorsdag - den sidste nadver - og den jødiske pågribelse af Jesus i Getsemane have - dagen før korsfæstelsen, hvor Jesus fra korset råber: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forladt mig", som er fra en af Davids salmer, hvor David anråber sin Gud - og bliver hørt.
Det er måske en myte, som ikke er historisk sand - det skal jeg ikke gøre mig kog på - men for mig er historisk sandhed ikke væsentlig. Det for mig væsentlige er beretningens budskab om Gud - den anden person i Den Hellige Treenighd - som spreder det guddommelige kærlighedsbudskab - også til dem, der føler sig gudsforladte - også til dem, der allerede er døde.
Hvor kommer denne kærlighed, denne inspiration fra? De stærkt overbeviste kristne har jo ikke svært ved at svare - og vi andre? Vi må vel nøjes med at erkende, at budskabet ER her
M.v.h. Arne Arne: Det for mig væsentlige er beretningens budskab om Gud - den anden person i Den Hellige Treenighd - som spreder det guddommelige kærlighedsbudskab Hvilket guddommeligt kærlighedsbudskab mener du, Jesus spredte ... og hvorfor mener du, det er guddommeligt?
¨¨¨¨¨
|
|
|
|