1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas.
Når du skriver om mig:
Jeg sidder tilbage med oplevelsen af, at du er mest interesseret i at bekræfte din position, at myter er nok for dig, at det ikke er muligt at vide noget, og at vi mennesker er ubetydelige. så har du da på en måde ret, hvad min position angår - i den forstand at jeg tillægger myter stor værdi, og at jeg hidtil ikke har set noget, der historie-videnskabeligt bekræfter Bibelens ord om Jesus. Men jeg føler intet behov for at "klamre mig" til denne position
Og hvis det er sådan, at dét, bibelteksterne siger om Jesus, historie-videnskabeligt kan bekræftes, da finder jeg det da væsentligt - om end jeg må indrømme, at dette egentlig ikke ændrer min holdning til kristendommens religiøse idéer - og dermed kristendommens betydning for mig - særlig meget.
Jeg må indrømme, at jeg ikke i første omgang hæftede mig ret meget ved den vurdering, at dét historisk skulle kunne bekræftes at Jesus faktisk blev døbt - og at han blev korsfæstet.
Men tilbage er vel stadig spørgsmålet: Mener du virkelig, at historie-videnskaben kan bekræfte bibelteksternes fortællinger om Jesus Kristus?
Og selv, hvis dét skulle være tilfældet, da er det vel stadig et spørgsmål om at tro eller ikke-tro på, at dette er sandheden - den fulde sandhed? 
M.v.h. Arne
|
|
|
|