0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Go'morgen Simon
At læse Halfdan er som at ta' med ham på rejse ud i alverdens landskaber og fjerne egne. Bare det at vandre side om side har kunnet få meget til at ske ...
En ukendt glæde
På mine øjne falder lyset blidt og fra mit hjærte er min uro drevet. Let er sekundet jeg har gennemlevet og let den jord som glemmer mine skridt.
Der er en rolig rytme i min gang, så ubespændt som havets myge dvælen. Jeg træder altings mørke under hælen og dagen møder mig med sol og sang.
Så sært at vandre hvilende og trygt. Så sært at mindes mørket uden vrede. I dag er kommet med en ukendt glæde. I morgen skal jeg møde uden frygt.
Trådene
Ved et gammelt tæppe
Trådene synger. Det svundne er med hvor du går. Livet har vævet sit mønster af dage og år.
Menneskehænder har skabt det af drøm og begær. Tynget af støv stod det op for at møde dig her.
Drøm spinder tråd til det kommende. Intet går tabt. Broderligt når det dig, alt som blev levet og skabt.
Dyb er forblødningens time. Men fødselens stund ler gennem smærte og klager med smil på sin mund.
Intet er nyt. Alt er nyt når du møder det frit. Trygt skal du favne det. Alt hvad du favner er dit.
Alt søger ind i sit mønster. I trådenes sang sover en rytme der stiger til helhed engang.
Skønhed og hæslighed bløder. I trend og i tråd toner det evige tema af lykke og gråd.
Go'morgenhilsner RoseMarie
|
|
|
|