1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas.
Det vigtige er - vil jeg mene - at du på en eller anden måde er nået frem til at bekende dig til din form for kristendom. Det kan jeg kun ønske dig Til Lykke med!
Vejen dertil og hvilken for kristendom, det er, kommer naturligvis så i anden række.
Du skriver om historiske oplysninger om kristendommen, som jeg ikke kender, som mig bekendt ikke findes andre steder end i de bibelske skrifter, og som historikere mig bekendt ikke kan adskille fra myter. Men - myter eller ej - de har overbevist dig - og dét er jo da fair nok.
Du afviser også korstog o.l. som ægte kristendom, og det kan jeg jo nemt og med glæde følge dig i.
Du er tilbageholdende angående, hvordan N. T. Wright og William Lane Craig har inspireret dig, men det kan vel tænkes, at det afklarer sig så meget for dig, at du på et senere tidspunkt kan skrive om det.
Endelig angående buddhismen, så mener jeg, at du dømmer den for hårdt, derved at du afviser "de oplystes empati" for verden omkring dem.
Det væsentlige er vel så, at du er overbevist om, at vi mennesker har et gudgivent kald her i tilværelsen at opfylde? For mig er der anderledes, men dét er jo en anden sag.
M.v.h. Arne
|
|
|
|