1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas.
Jeg kan da give dig ret i, at vi mennesker på denne klode er noget særligt, derved at vi har et bevidstheds-niveau - endda et måske/måske ikke enestående højt niveau. Dog kan vi jo ikke vide, hvor mange andre steder i universet, der findes noget lignende, som gør, at vi måske alligevel ikke er helt så enestående, som vi almindeligvis går og bilder os ind
I øvrigt hæfter jeg mig ved dine ord:
Med andre ord, både du og den kristne kan glæde sig over, at verden ER. Men den kristne opgiver sin egenvilje for at tage Guds vilje på sig og rent faktisk reflektere Hans kærlighed og visdom ind i skabelsen. Dette opfatter jeg som ydmyghed. som jeg i høj grad kan anerkende. For mig er det imidlertid sådan, at jeg ikke bilder mig ind at kende, hvad du kalder "Guds vilje". I stedet fremkalder "verdens væren" i mig begejstring, taknemmelighed og kærlighed - vel at mærke en altomfattende kærlighed, der er aktivt ydende
På den måde ender vi jo - vil jeg mene - stort set - men ad hver sin vej - i noget nær det samme - i hvert fald så længe missionsvirksomhed og fordømmelse af anderledes tænkende ikke er indbefattet
Dét glæder jeg mig over! 
M.v.h. Arne
|
|
|
|