1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
Hej Hanskrist.
Jeg er jo klar over, at min religiøse holdning er meget forskellig fra din, og jeg tror, jeg forstår dine ord:
Citat:
Som Arne vil have Gud til at være universets Gud og ikke menneskets Gud gad vide om Arne har haft bibelen åbnet for at læse i den, hvordan pokker kan man være i tvivl om at der er tale om et dialogisk drama mellem mennesket og Gud
Men min holdning er jo min ærlige mening - ligesom din naturligvis er din ærlige mening.
Jeg tror godt jeg - nok noget uklart - fornemmer din nærmest ekstatiske oplevelse af din væren i Kristus, eller at Kristus er værende i dig, og jeg finder den imponerende.
Men for mig er det altså på en anden måde - som gør mig begejstret, lykkelig og elskende - men hvor jeg som menneske er meget, meget mindre - og Gud set med mine øjne ufatteligt meget større.
Du kan så hævde, at dét, jeg for nuværende står for, ikke er kristendom, og det kan du sikkert nemt få ret i, men der er sider af kristendommen - især det dobbelte - tredobbelte - hærlighedsbud - som betyder virkelig meget for mig - og som jeg ikke har fundet i andre religioner eller livsindstillinger.
Så jeg håber, du kan udholde min - for dig - provokerende anderledeshed - sådan at vi stadig kan kommunikere.