1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Guds Ord
|
Hanskrist: Vi må ikke gøre Helligånden til noget bibelsk fremmedartet og mystisk som vi ikke har rigt kendskab til fra vores almindelige liv.
Dog kan vi sige at dersom et menneske ikke kender til disse forhold ovenfor beskrevet, har suveræne førstehånds erfaringer hermed, da burde det nok ikke være beskæftiget med de religiøse spirituelle forhold, da disse åbenbarings erfaringer er selve vore intelligens forudsætninger for at være beskæftiget med de religiøse spirituelle forhold.
SVAR: Det er klart, at oplevelsen af helligånden er egen indre oplevelse ... hvad ellers ... men ifølge bibelen kommer den udefra ... fra Jesu far ... og omtales som sandhedens ånd … talsmanden der minder Jesu apostle om, hvad han havde lært dem, da han gik sammen med dem.
Så helligånden skulle hjælpe Jesu apostle til at leve og vidne sandt om Jesu lære efter hans død.
Johannes 14:25-26: Sådan har jeg talt til jer, mens jeg endnu var hos jer. Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.
Johannes 15:26-27: Når Talsmanden kommer, som jeg vil sende til jer fra Faderen, sandhedens ånd, som udgår fra Faderen, skal han vidne om mig. Men også I skal vidne, for I har været med mig fra begyndelsen.
¨¨¨¨
|
|
|
|