0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Tikka.
Du skrev:
I mit bibel univers er der kun én gud … faderen … ikke noget med 3 i én gud. Blandt de større etablerede religioner er der to, der deler din opfattelse: jødedom og islam. Så ligger det vel lige for at spørge, hvordan du forholder dig til de to religioner Alligevel svarer du:
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Er det nu også helt sandt? For i så fald er du da vist den eneste af alle, der ikke forstår spørgsmålet
Til mit spørgsmål, om du er enig med Rumi i, at verden er et ufatteligt mirakel, eller om du anser verden for at være en selvfølge, svarer du:
Det vides jo ikke, hvis ikke man mener at kende svaret. Det kan du jo have ret i, men er det virkelig alt, hvad du formår at svare - eller er det ikke snarere udtryk for, at du ikke vil tage stilling til "virkeligheden"?
Jeg spurgte dig også, om du "antyder, at du er i livsfare eller har andre større trusler", og hertil svarer du:
Hvis ikke man overlever dør man. Og dét kalder du et svar - jeg kalder det at "mystificere" 
Endelig til mine ord om, "når jeg meditativt og intuitivt oplever kristendommens "kød" og "ånd" fra den ikon, der især påvirker mig", så "psykologiserer" du dette med ordene:
Fokuseringen på ikonet fremkalder nogle følelser/billeder fra dit indre, som styrker dig. Indre billeder som du overføre på billedet så det bliver "åndfuldt." Dén forklaring ligner for mig overhovedet ikke dét, jeg oplever  Jeg oplever bestemt ikke, at jeg "overfører" noget til "billedet", jeg modtager impulser - lidt på samme måde som når man "læser" symboler 
M.v.h. Arne
|
|
|
|