annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 28 gæster og 1453 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Guds Ord

Hej igen Arne Tikka og ikke mindst Thomas

Da hvad jeg skrev i chatten har stor principiel betydning for at forstå kristendommen og den virkelighed der er på tale, har jeg taget et kopi, følger her:

Ufatteligt så dårlig folk forstår kristendommen. Kristendommen = at være i Kristus = at være i samme kommunikation og dialog virkelighed (bøn og Guds Ord virkelighed) som Jesus befandt sig i konstant.
[x] Hanskrist: Her har vi tankerne direkte fra Gud som kommunikation og som dialog.
[x] Hanskrist: Martin Buber og andre indenfor personalismen har afdækket, belyst, dette aspekt ved virkeligheden, vores spirituelle jeg-du aspekt ved jødedommen og kristendommen mellem Gud og mennesket, mellem mennesket og Gud
[x] Hanskrist: Når vi tillader os selv seriøs at ville være beskæftiget med kristendommen, så er det en virkelighed vi undersøger og gerne vil forstå og tilegne os, fordi dette er muligt
[x] Hanskrist: Denne virkelighed, er kendetegnet ved kommunikation og dialog mellem mennesket og Gud, vores jeg-du spiritualitet
[x] Hanskrist: Ingen har som Paulus redegjort for at hermed slutter skrifttroen, bogstavstro, som blot døder os og ægger til synd
[x] Hanskrist: Denne levende jeg-du kommunikerende dialogiske intelligens = spiritualitet var Paulus og forfatteren til Johannes evangeliet så rigt udstyret med
[x] Hanskrist: Vores kommunikerende dialogiske virkelighed i Ånden og med Gud Fader together, ved og med Kristus menneske Sønnen
[x] Hanskrist: Ontologien og metafysikken, virkelighedens inderste karakter er relationel, beror på relationer hvor imellem der forgår livlig kommunikation og dialog
[x] Hanskrist: Vores personhed er at finde i forbindelse med vores jeg-du givne virkelighed, hvor vi er tiltalt, hvor alt siger os noget (er levende) og hvor vi bryder ud i pris, lovsang og jubel
[x] Hanskrist: Det foregår om noget i vores ansigt og front, fremsyn, vores billedlighed og fænomenologi her
[x] Hanskrist: Det er sublimt om noget og det er ledsaget af en vis blufærdighed vi ikke gerne må krænke.
[x] Hanskrist: Det er grundet og begrundet i jødedommen og kristendommens teisme, ansigt og person lære, jeg-du forholdet mellem Gud og mennesket
[x] Hanskrist: Der er en overflod (sublimitet og poesi og skønhed) en uhørt rigdom at finde og lære at kende i det menneskelige ansigts fænomenologi som det udfolder sig mellem mennesker i deres personlige kontakter og vi står overfor uendeligheden fordi den anden vil være uudgrundelig for os i sin variation og rigdom, mangfoldighed
[x] Hanskrist: Den Jesus Kristus givne etik er at respektere dette forhold, nemlig personen. Kun kristendommen tillægger personen og det personlige absolut betydning og gyldighed som Gud værner om.
[x] Hanskrist: Kristendommen er eneste religion hvor det personlige og personen står over kosmos og de upersonlige kræfter, ting og rørelser i verden
[x] Hanskrist: www.personalisme.dk undersøg denne side, gå på opdagelse her

Kristendommen og jødedommen kunne der stå, men kristendommen gør et ekstra stort nummer ud af vores personhed, personen og det personlige
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
En række pander solgt siden 2020 tilbag..
12/03/2025 19:59
Togbusser forlænges her til aften
12/03/2025 19:26
Siumuts formand trækker sig efter valgn..
12/03/2025 19:16
Pakistans militær om kapret tog: Alle g..
12/03/2025 19:05
Storbritannien udviser to russiske diplo..
12/03/2025 18:21
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Medie: Putin besøger Kursk for første ..
12/03/2025 18:24
Minister vil ikke undtage udlandsdansker..
12/03/2025 18:20
Møder om våbenhvile rykker til Moskva ..
12/03/2025 18:04
Der findes mange metoder til selvforglem..
12/03/2025 18:00
Stegepander solgt siden 2020 tilbagekald..
12/03/2025 17:46