1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Arne
Når du skriver, at du tror, at din "tid her på forummet er ved at være til ende", så har jeg svært ved at følge dig.
Min tro betyder mere for mig end diskussion. Diskussionen underordner sig således min tro forstået på den måde, at jeg gerne vil diskuterer den kristne tro, hvis det er udviklende - for den troende.
- Men det er det ikke, hvis der opstår kiv og strid. Og derfor er jeg ikke enig med dig i, at jeg må kunne svare på, hvor der findes råd om at stoppe deltagelsen "i en dialog". For dette ser jeg ikke er tilfældet med den person, du nævner. Den eneste reelle dialog, jeg nogensinde har haft her på trosfrihed, er med dig.
De kan nok være irriterende, men de kommer jo - ser det ud til - fra et skuffet, frustreret og måske forpint menneske, der har mistet sin tro.
Ville det ikke være rimeligt her at bære over med formen for i stedet at fokusere på indholdet?
Jeg bærer gerne over med formen, såfremt jeg måtte være i stand til at hjælpe et forpint menneske. Men jeg kan ikke se, hvordan jeg skal hjælpe en med at tro, hvis han/hun ikke vil. Troen er en gave - og hvor ville jeg gerne give den! Men i dette tilfælde er jeg tilbøjelig til at tro, at det er bedre, at jeg trækker mig frem for at køre trætte på diskussionen.
Eller har du nogle råd?
Kærlig hilsen Thomas
|
|
|
|