1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas.
Jeg spurgte dig, hvad du mener med sætningen:
Men hvorom alting er, så mener jeg ikke, at kristendommen skal være et udelukkende kognitivt anliggende. og du svarer:
Det, jeg mener, er, at hvis nogen har fuldkommen viden, men ingen kærlighed, så har hans viden ingen betydning for hans frelse. Og hvis nogen omvendt har en ufuldkommen viden, men kærlighed, så står det ham vel. Min kommentar: Mig bekendt er der intet menneske, der har "fuldkommen viden", mens vi vel stort set alle har en eller anden form for "kærlighed" i os. Begrebet "frelse" er nok derimod knap så anerkendt blandt "kulturkristne" og ikke-religiøse. Imidlertid er jeg da enig med dig i, at viden og viden-begær ikke skal overskygge vi menneskers forståelse af vores grundlæggende ydmyge situation her i tilværelsen.
Jeg forstår, at dét du kalder "Kristi Efterfølgelse" må være et skrift, siden du citerer fra det. Hvor finder man dette skrift, det er da vist ikke fra Bibelen?
Du svarede ikke på spørgsmålene om "dit" universitets forhold til baptismen - og det ville da være godt, synes jeg, om du ville fortælle os, om du er blevet baptist.
M.v.h. Arne
|
|
|
|