0
registrerede
15
gæster og
195
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas.
Det overrasker mig, at der er den brede enighed om dine fire punkter, som du hævder. Det stemmer - så vidt jeg husker - ikke med de vurderinger, jeg har set, at seriøse historikere har af de foreliggende historiske data.
Imidlertid er det egentlig ikke for mig særlig væsentligt, om man objektivt kan bevise, at Bibelens beretninger om Jesus er den absolutte sandhed. For mig er det mere væsentligt, at man ikke kan modbevise - hvorfor hver enkelt har friheden til at tro - men også friheden til ikke at tro - hvilket egentligt burde fjerne ethvert grundlag for religionskrige - og enhver form for religiøs magtudøvelse
Min holdning er bestemt ikke afvisende overfor kristendommens budskaber. Jeg tror, der er megen sandhed i dem. Først og fremmest i budskabet om den flerfoldige kærlighed (hvis man kan kalde den dét): Gud/Menneske - Menneske/Verden - Menneske/Selvet,
Men den fuldkomne sandhed tror jeg ikke på, at vi mennesker kan rumme.
(Jeg husker stadig, hvor chokerende det var for mig, da jeg intuitivt ved et møde med "min" ikon nåede til, at dogmer "skal tages med et gran salt")
M.v.h. Arne
|
|
|
|