1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas.
Det er svært at fastholde idéen om at kristendommens Gud er absolut god, synes jeg. Det har - som jeg tidligere i denne tråd har nævnt - fået mig til at tænke, at vi mennesker fokuserer alt for meget på os selv, trods dét at vi kun er en meget ubetydelig lille del af det samlede "skaberværk": Universet (måske universerne).
Men uanset alt dét, så er min personlige erfaring med kristendommen via den ortodokse kristendoms ikoner - og kun meget lidt via Bibelen og det hjemlige kirkevæsen - medfølende guddommelig kærlighed til mig fra den anden person i Den Hellige Treenighed, Jesus Kristus. Det er en afgørende begivenhed i mit liv, og at den er hinsides al sund fornuft, det generer mig egentlig ikke
Hvordan det gik til, at jeg på samme måde lærte, at jeg ikke skal tage kristendommens dogmer særlig højtideligt - ja, det er jo endnu mere "gak gak"
Men det betyder, at jeg inspireres til spontant at elske mig selv, som jeg er, at elske andre mennesker, som de er, at elske alt levende, denne klode, universet. Åh ja - "gak i låget" - men glæde over at eksistere! 
M.v.h. Arne
|
|
|
|