0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Godt nytår til dig, med tak for fine sager i det forgangne – og da jeg nu tænker mig, at du (også) i overmorgen må hoppe på tungen ud for at lave kaffe, så her lidt hjælp fra et par daværende vidunderligt undrende tænkere, som desværre ikke længere holder skruen i vandet:
Det undrer mig meget, hvordan et menneske, for hvem litteratur virkelig betyder noget, kan studere den. Frygter det ikke en slags udjævning mellem navnene? Jeg holder mest af at forestille mig digterne på en isbane og hvordan de behændigt glider udenom hinanden.
*
Musil er min fornuft, som mange franskmænd altid har været det. Han geråder ikke i panik eller viser det ikke. Overfor trusler holder han stand som en soldat, men han forstår dem. Han er følsom og ikke til at ryste. Den, der gruer for blødhed, kan søge redning hos ham. Man skammer sig ikke over at tænke, at han er mand. Han er ikke lut- ter øre. Han kan fornærme ved at tie. Hans fornærmelse trøster.
- Elias Canetti.
Vinger
Vi har et kort over Universet for mikrober et kort over en mikrobe for Universet.
Vi har en Verdensmester i skak lavet af elektroniske ventiler.
Men fremfor alt har vi evnen til at sortere ærter at drikke vand af hånaden at lede efter den rigtige skrue under sofaen i timevis
Dette giver os vinger.
Miroslav Holub
mvh Simon
|
|
|
|