1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas.
Som jeg læser dig, får jeg det indtryk, at du ikke tilhører "den konservative kristne højrefløj", men at du på den anden side heller ikke går så langt som "de liberale kristne", der hævder, at "teksterne i Bibelen udelukkende afspejler forfatternes religiøse overbevisning og følelser over for Gud på givet tidspunkt" samt "at Bibelen ikke er faktuel".
Jeg kunne godt acceptere "de liberale" hvis ordet "udelukkende" blev fjernet, sådan er der kommer til stå: "teksterne i Bibelen afspejler forfatternes religiøse overbevisning og følelser over for Gud på givet tidspunkt".
Kunne du?
Du har så fundet en mand i USA på You Tube, som griber dig (men ikke mig) med sine små film. Og du fremhæver kvaliteter i kristendommen, som: - Jesus døde offerdøden - Den uselviske kærlighed - Guds Rige her på jorden - Guds vilje som fortalt i Bibelens skabelsesberetninger.
Jeg mener også at have forstået, at kristendommen, som du oplever den, griber dig så meget, at du ikke også kan "få plads til" at se imødekommende på andre religiøse idéer.
Det fører mig til spørgsmålet, om du mener, du skal missionere din form for kristendom, eller om du mener, at andre mennesker skal have deres egne overbevisninger i fred?
M.v.h. Arne
|
|
|
|