1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Tikka.
Du skriver:
Gud er menneskets opfindelse, og findes kun inde i folks hoveder. Dén tankegang kan jeg meget vel følge dig i, men jeg synes, du efterlader dig et ubesvaret spørgsmål om, hvad jeg kalder verdens væren: Der er et univers - måske flere - hvordan er dét gået til? Naturvidenskaben har intet svar. De fleste religioner opererer med idéen om en skaber eller en skaberkraft, der har skabt verden - ud af intet! (Buddhisterne mener dog vist nok, at verden er evig - uden begyndelse og uden ende) Hvor står du?
M.v.h. Arne
SVAR: Jeg kan ikke se, jeg efterlader mig et ubesvaret spørgsmål om "verdens væren" ved at skrive:
Gud er menneskets opfindelse, og findes kun inde i folks hoveder. … Men liv er energi. Hvorfra det er kommet, ved jeg ikke, men jeg tror, der altid har været energi tilstede.
Du skrev:
De fleste religioner opererer med idéen om en skaber eller en skaberkraft, der har skabt verden - ud af intet! Jeg har aldrig ment, bibelens gud skabte ud af intet, da "han" jo selv er energi.
"Han" skabte med sin ånd og ord ... det er energi, men tager vi bibelens skabelses beretning hvor gud/energien ikke er født, men altid har været tilstede og begynder at skabe, kan man vel sige energien har været bundet i "gud" og udvidet sig til det vi kender idag, hvordan dette forløb er foregået kan jeg ikke forklare dig.
¨¨¨¨
|
|
|
|