1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Tikka
Hvad er der sket for dig?
Ja, det spørger jeg også om!
Set fra min nuværende forståelse, så har der altid været en rød tråd, der ikke har forandret sig: Den uselviske kærlighed.
Ikke min uselviske kærlighed. Men den uselviske kærlighed som linse eller prisme. Gennem den linse vurderer jeg, hvad der er sandt, og hvad der er løgn. Hvis jeg f.eks. undersøger forskellige religioner, så lader jeg deres lys skinne gennem prismet, og hvis det er kærlighedens farver, der kastes ud på den anden side, så ved jeg, at her er noget, der er værd at undersøge.
Siden jeg læste bjergprædikenen for første gang, har jeg aldrig sluppet den igen. Her er et suverænt udtryk for uselvisk kærlighed. Og de religioner, der afviger herfra, har jeg forkastet.
- Men hermed siger jeg vel også, at jeg - i en eller anden grad - har været multireligiøs ... Nuvel, men ikke mere. For efter at have læst Wright, så danner der sig et så harmonisk paradigme, at jeg ser bjergprædikenens udtryk for uselvisk kærlighed brede sig til "Den Hele Jesus", Kristus, Helligånden, Gud Faderen, og hele narrativen samt det historiske perspektiv bag narrativen fra Det Nye Testamente.
Jeg er målløs!
Når jeg læser dig, så oplever jeg en kvinde(?), der engang troede - og derfor kan (reflektere over) så mange skriftsteder - men som siden har mistet troen. Er det således fat?
Kærlig hilsen Thomas
|
|
|
|