0
registrerede
6
gæster og
161
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Thomas.
Det er rigtig godt, synes jeg, at du gør dig ulejlighed med at fortælle, hvor du står.
Det var så ikke "ikke at unde nogen noget" men snarere at "acceptere dem, der er anderledes", forstår jeg, mens det var rigtigt nok hvad meditationen angår (kærlig venlighed).
Angående din afstandtagen fra Nirvana, fordi buddhisterne synes at tage afstand fra "virkeligheden", så forstår jeg, at du ikke er enig med dem i, at "vores virkelighed er en illusion"
Angående næstekærlighed forstår jeg, at du ikke søger at være næstekærlig, som en selvudviklende øvelse, men derimod som en ægte kærlighed fra hjertet - inspireret af det guddommelige i kristendommen.
Og når du skriver:
Gud har skabt verden, ikke som en skraldespand vi skal stikke af fra, men som noget ganske godt og smuk som vi skal arbejde på at gøre til et vidunderligt sted. så tager du jo afstand fra idéen om, at "verden er et misfoster" og nærmer dig Somos ord her på Trosfrihed.dk:Allah har skabt alt det menneskene har brug for og at menneskene derfor skal være taknemmelige overfor Allah. Hvis ovenstående er nogenlunde rigtigt forstået, så munder det for mig ud i spørgsmålet: Hvordan lever man ægte kristent næstekærligt?
M.v.h. Arne
|
|
|
|