0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Et ugletræ, ja selvfølgelig skal det være et ugletræ ... og det er slet ikke noget ukendt fænomen at ha' en ugle siddende i træet. Sådan fortæller Peter i hvert fald ...
Ved Juletræet
Aa, hvor det straaler! Nej, se dog blot, hvor alle Lysene skinne! Og se, hvor Træet er fuldt af Godt! en Kat kan nu først jeg finde. Og dér er et Horn og en Svane — aa! Og dér er Pjerrot af Sukker; ham skal jeg rigtignok passe paa, naar siden vi Træet plukker. Her hænger en Hest under denne Gren, og dér er en Kurv med Pærer. Og dér er en Mand, nej, sikken en! En Tøffel paa Ryggen han bærer; hvoraf han er lavet jeg ikke ved. Men se blot Storken der oppe!
Og Kagedukker, som Hænderne ned i Buxelommerne proppe! Og Æbler, hvis Stilk er fint forgyldt, og et Par Strømper af Kage og Kræmmerhuse, som helt er fyldt med Ting, som jeg nok gad smage! Og Svøbelsebørn! Og se blot dér to Frøer af Chokolade! Nej, kom, der sidder en Ugle her. Aa, hvor vi alle er glade! Og store Figner i røde Baand og Grise og Sukkerkranse! — Bedstemoer, kom, tag fat i min Haand! Nu skal vi om Træet danse
Uuuhhh uuhhh RoseMarie
|
|
|
|