|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Guds Ord
|
Thomas: Næste ord i bjergprædiken lyder:
Salige er de, som forfølges på grund af retfærdighed, for Himmeriget er deres.
Det minder mig om et ord fra Johannesevangeliet. Det kan måske forklare, hvorfor en ægte kristen kan blive forfulgt:
Jer kan verden ikke hade, men mig hader den, fordi jeg vidner om den, at dens gerninger er onde. (Johannes 7, 7)
Her er mit bud:
Årsagen til hadet og forfølgelsen af de retfærdige, er på grund af Jesu navn fordi antikrist, ikke kender den gud som har udsendt Jesus.
Johannes 15:18-21: Når verden hader jer, skal I vide, at den har hadet mig før jer. Var I af verden, ville verden elske jer som sit eget; nu er I ikke af verden, men jeg har udvalgt jer af verden, derfor hader verden jer. Husk det ord, jeg sagde til jer: En tjener er ikke større end sin herre. Har de forfulgt mig, vil de også forfølge jer; har de holdt fast ved mit ord, vil de også holde fast ved jeres. Men alt det skal de gøre mod jer på grund af mit navn, fordi de ikke kender ham, som har sendt mig.
Johannes 16:1-3: Sådan har jeg talt til jer, for at I ikke skal falde fra. De skal udelukke jer af synagogerne, ja, der kommer en tid, da enhver, som slår jer ihjel, skal mene, at han derved tjener Gud. Og det skal de gøre, fordi de hverken har kendt Faderen eller mig.
¨¨¨¨
|
|
|
|