1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Tikka..
I min ’Jonathan Livingston Seagull’ ligger der et brev fra en kær ven som dengang boede i Californien. Jeg lærte ham dog at kende i Rom, idet han som jeg og min kæreste var på rejse rundt i Sydeuropa, ja dvs. han tog bare et fly fra land til land, som man i US gør det mellem stater, mens vi dryssede rundt i toge. Vi tre så sammen Rom og nogle meget gamle romerske historier, hvad der i den grad fik os til at tale om litteratur og historie, inden han nogen tid efter måtte videre og besøge noget familie. Senere fik jeg så dette brev indeholdende Richard Bach’s ’Jonathon Livingston Seagull’, en historie jeg havde glemt alt om, men genkaldte mig straks hvordan han henrykt havde berettet om denne samt om Alice Walkers ’The Color Purple’, med hvilken hun i ’83 vandt Pulitzer Prisen, men også hans hjerte. Begge måtte læses, og hvilken fryd det var. Senere så jeg filmen (’Jonathan Havmåge’ blev den danske titel), der bestemt heller ikke var nogen dårlig oplevelse – men alt lå jo også klar-parat fra Richard Bach. ’Farven Lilla’ blev ligeledes en fantastisk filmoplevelse, men som det jo ér med gode historier – der muligvis nok skal ses i biografen – skal de først og fremmest læses, det samme gælder derfor Jonathans bevingede livshistorie…;)
mvh Simon
|
|
|
|