1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Guds Ord
|
- Du overrasker mig. Endnu en side af Hanskrist.
¨¨¨¨
Hanskrist:Du citerer ikke fra et brev der tilskrives Paulus. - Har du et link til denne påstand?
Når du nu ikke anerkender skriftstedet 2 Timoteus 3:10-17 har jeg fundet andre skriftsteder som taler om ordets vigtighed.
Romerbrevet 15:4:Alt, hvad der tidligere er skrevet, er jo skrevet, for at vi skal lære af det, så vi med udholdenhed og med den trøst, som Skrifterne giver os, kan fastholde håbet
Apostlenes gerninger24:14 Men det bekender jeg for dig, at jeg følger Vejen, som de kalder for et parti, og sådan tjener jeg vore fædres Gud, idet jeg tror på alt, hvad der står skrevet i loven og profeterne,
Mattæus 5:18Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket.
¨¨¨¨
Jeg forstår dig ikke helt, når du mener man bliver svag i troen ved at være bogstav tro ... for hvordan forestiller du dig forkyndelsen om Jesu lære skal udbringes, hvis ikke man kender ordet ... ordet som Jesus kalder sandhed.
Johannes 17:17-19: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. Ligesom du har udsendt mig til verden, har jeg også udsendt dem til verden. Jeg helliger mig selv for dem, for at de også kan være helliget i sandheden.
Jeg forstår godt, at troens genstand ikke er bibelen ... (bibelen er ikke den, der skal tilbedes) ... men at troen kommer fra dens indhold.
Troen kommer af det man hører, hvis man tager det hørte til sig som sandhed og udlever det ... så det bliver ens identitet.
Når du mener NT er nøglen for en kristen, så har GT været nøglen for Jesus, så derfor mener jeg hele bibelen er "nøglen" for en kristen forståelse.
Jesus var ikke kristen men jøde som fik titlen Kristus, da han blev salvet med hellig ånd, i den dåb han ønskede, Johannes gav ham.
Ikke fordi han havde brug for omvendelsens dåb til syndernes forladelse, men for at gud kunne godkende ham som sin udsendte søn i Johannes påsyn.
Jesus refererer gentagende gange igen og igen til GT i NT om både det ene og det andet, og også at der var skrevet om ham i GT.
Angående den gode Paulus som jeg mener, er den der forklarer det at være en kristen, trods det han aldrig har kendt Jesus, men kun har hørt om ham, plus det at han mente at vide at ha’ fået en åbenbaring, hvor Jesus kaldte ham til tjenesten for gud som en Kristi træl, han var jo også selv oplært i den jødiske tro og bad Timoteus om at ta’ skrifterne med ... især dem af pergament; så ordet har vel også været væsentligt for Paulus, vil jeg mene.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvilke af skrifterne i bibelen, der er ægte, og faktisk er jeg også ligeglad med det, fordi det for mig forholder sig sådan, at når den danske bibel ... folkekirke biblen ... er den bog/autoritet som i Danmark er autoriseret, så må man nødvendigvis tage "hele pakken" og ikke kun det som kildre ens øre.
Det er jo den der er grundlag for troen, så der ved barnedåb døbes ... i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, ... og videre siges der: ... og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.
Når alt dette er sagt, citeres Jesus for at sige at gud skal tilbedes i ånd og sandhed, men ånden der er tale om er vel guds ånd ... altså det som gud skaberen står for gennem sit ord, og det kan man vel ikke vide uden at læse/høre ordet som er sandhed. (?)
Ps. Forstår ikke indlæggets tekst fjoller sådan rundt i det postede indlæg. Sådan ser kladden ikke ud.
¨¨¨¨
|
|
|
|