2
registrerede Hanskrist
,(1 usynlig),
28
gæster og
157
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Guds Ord
|
Hej Arne og Jørgen
Arne:
Generelt kan jeg ikke frigøre mig fra mistanke om, at alle mennesker, der vil missionere, vil byde over andre, vil gøre sig klogere end andre - evangelisterne medregnet - også ofte handler ud fra motiver i dem selv, der ikke lige er "uselvisk kærlighed".
Ok. Den mistanke har jeg faktisk aldrig haft om Jesus og Buddha. Men sidenhen er der kommet meget råd i religionerne!
Når jeg møder en missionær (også Bibelens forfattere), vil mit første spørgsmål derfor være: Hvorfor tror du, at du er klogere end mig?. Og det næste: Hvad er dit motiv for at søge at påvirke mig?
Jeg vender tværtimod deres tale indefter. Ind i mig selv. For mig at se er skrifterne i kristendommen og buddhismen som en skatkiste, jeg gerne vil gøre plads til i mit indre.
Det er da fair nok, at vi alle udtaler os om vore egne standpunkter - men det må være "på lige fod" vil jeg mene
Jamen, tager vi historien om Jesus, så må den underdanige fod vel siges at være hans. Han gav sit liv for den "kirke", han satte i verden.
Jeg vil gerne have lov til at fortsætte denne tråd med ord fra bl.a. Det Nye Testamente. Jeg håber ikke, at det vil forarge dig.
------------
Jørgen:
Ja men det er jo ikke nok at man har kærlighed, man skal også have gerninger der der viser at man annerkender Jesus som konge i Guds rige
Men disse gerninger skal først og fremmest være nogle, der udspringer af oprigtig kærlighed, vil jeg da bestemt mene. Jf. bjergprædikenen.
Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud!
------------
Kærlig hilsen Thomas
|
|
|
|