1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Ja, jeg må jo til det, selvom der her er noget af en indre sjælekamp ...
Er det nu den der og hende, eller er det ham der og den, eller måske kunne det også være hende den anden med denne her? Tæt løb har det i hvert fald været ... og så alligevel nej, for det her var egentlig mit allerførste valg til førstepladsen ...
Ja, af sine nærmeste blev hun kaldt Tanne. Hun var virkelig en storyteller, og netop i dette felt kom Babette til verden og kokkererede til et helt specielt og eventyrligt gæstebud med alt, hvad man kunne ønske sig og alligevel slet ikke kunne forestille sig :))
Den er enestående, både som novelle og som Gabriel Axels filmatisering ... og jeg elsker den af hele mit hjerte og kan se den igen og igen og igen :)))
"Barmhjertighed og Sandhed mødes Retfærd og Fryd skal kysse hinanden
Mennesket tror i sin svaghed og kortsynethed, at det skal træffe sit valg her i livet, Og frygter den risiko, det derved løber. Vi kender frygten.
Men nej!
Vort valg har ingen betydning. Den tid kommer, hvor vore øjne åbnes, og vi omsider indser, at Nåden er uendelig. Vi skal blot vente i tillid, og modtage i taknemmelighed. Nåden stiller ingen betingelser.
Og se, alt det, som vi har valgt, blev i virkeligheden skænket os. Alt det, vi har afstået fra, bliver os til del, Ja, vi får også det tilbage, som vi har forkastet.
Barmhjertighed og Sandhed mødes Retfærd og Fryd skal kysse hinanden."
(Generalens tale i filmen "Babettes Gæstebud")
https://www.youtube.com/watch?v=5jOn7biSAZo
I retfærd og fryd RoseMarie
|
|
|
|