0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Det er en meget fin andenplads, ingen tvivl om det, for selvfølgelig tænkte jeg mig at netop han måtte svaje et sted deroppe i det tynde luftlag, hvor barneøjne jo ingen alder har. Opdagelsesrejser i snudehøjde er sjove mindelser, og en vigtig erindringspost til forståelsen af store øjnes trang til i uforstyrrethed at undersøge denne enorme verden som et lille hjem kan være - hvad der så også fik mig til at mindes et særlig spændende bogskab i en reol, der råbte på udforskning men uden øjne i nakken! Den slags historier fører tit andre med sig, akkurat som her...;)
Og i aftenvinden et pust fra én af de særligt private lyrikere, den til tider dystre men nu forgudede skikkelse som sikkert kun oversættere forbander langt væk; så med ham og fra trækronernes aftenmusik, et gonat:
A PROCESS IN THE WEATHER OF THE HEART
A process in the weather of the heart Turns damp to dry; the golden shot Storms in the freezing tomb. A weather in the quarter of the veins Turns night to day; blood in their suns Lights up the living worm.
A process in the eye forwarns The bones of blindness; and the womb Drives in a death as life leaks out.
A darkness in the weather of the eye is half its light; the fathomed sea Breaks om unangled land. The seed that makes the forest of the loin Forks half its fruit; and half drops down, Slow in a sleeping wind.
A weather of the flesh and bone Is damp and dry; the quick and dead Move like two ghosts before the eye.
A process in the weather of the world Turn ghost to ghost, each mothered child Sits in their double shade. A process blows the moon into the sun, Pulls down the shabby curtains of the skin; And the heart gives up its dead.
- Dylan Thomas
Nisseligst Simon
|
|
|
|