1
registreret
(1 usynlig),
14
gæster og
245
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Det sir sig selv, at hverken regnen eller Højholt sådan forsvinder, på bordet og bænken gror mos, et stille liv syder i træerne omkring…
Oktober dør i utide
Regn hænger tæt om huset lodret med larm som vækker selv dybt sovende: Nu frisk! Dine morgendrømme kolliderer så gigantomanisk mellem strå og stilke derude at rødders trevler sikkert griber for sig i panik og mos utvivlsomt bulner med Venus-lader som ingen står imod som står i døren: Vår, for helvede, skal det være ynde, det her så er jeg muldvarp i den, blød og skeptisk retter jeg mig ud med morgenluft i gangene og løfter trynen og besvarer denne syndflod med et skud!
*
Marine
Måske fordi jeg har vejr på klods hold og træer det kådt rumsterer med sker det at min indre spiler slår ud næsten som en indvortes valmue men til søs går jeg nu ikke, langt fra: Efter en vis duven mærker jeg køl forneden ret køl til hed forskel og med ordene skråt i munden navigerer jeg således.
*
Sorg. Et udkast
Sorg af den slags der driver én så langt ud på moler at man får lunger og andre indvolde spilet godt op hjælper ikke: Hjertet vender sig i tårer som en sild og fravær af hvaler tordner lige hvidt mol bolværket. Kun sådanne kæmpe-kommoder af dyr har skufferum nok til ens følelser men som dybe ræb gynger de langt ude med alle skuffer slået i og store friske hjerner!
- Per Højholt
|
|
|
|