0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Her lidt tidsvarende tankebilleder fra 82. Centralnervesystemer døser nu bag skærme til lemlæstede kroppe i blod til sofaens kant, sikkert i 3-D og med jesusikoner på væggen, for en sikkerheds skyld – helligdrømmene sku nødig komme noget til. Der plaskes i hæmaglobin som aldrig før, den trygge uvirkelighed fra skærmene ligger som arvæv henover en blodig virkelighed, man døser og fryder sig over pengene fra skat i år, som i 1982…
Englene & Ikonografi
Jeg så kvinder komme og gå i rummet, De lydløst flagrende cocktailengle Med blanke læber og glinsende tøj, En duft af løfter og lokkende fred Viklet om de lange fingres konstante Sommerfugledans. Her er målet for Din rejse. Come and Take the Pleasures of the Harbor. Glem din Storm i mørket bag gardinerne, Men dagen kommer op udenfor. Vid det, ved det, kød er alt. Du behøver ikke andet end De levende bryster mod din ryg. Udslet dig selv i mig og jeg i dig. Vi kan sende verden op i en boble Af skum og se den eksplodere. Jeg er kød, tekstil og mulighed. Jeg går altid med dig hjem. Jeg er syntetisk. Jeg er perfekt. Tilfredsstiller hvert et behov Med rutineret hellighed og et Dovent skuldertræk. Jeg er engel. Jeg er bedre end maskiner.
Skriget kaster vraggods op og Hvirvlen drejer ned i sig selv. Helliget være aftenbyen Hvor gud bor i en flaske Og den nødvendige engel Altid går med dig hjem. Sover når morgenen kommer Med duft der bliver ved I dit hoved. Du skal ikke Tænke mere. Det er ikke Godt for noget. Du skal Bare spærre grinet op og Dreje gennem aftenen.
Der er ingen fribyttere mere, De er hentet ned fra stjernerne Og stedt til hvile her. Horisonten er af panser Og kun under klokker af glas og acryl Lever endnu det skabende øjes Autonome transcendens. Men Drømmene bliver i stuen Og visionerne er alle mareridt. Hun havde ret: Det er bedre At give slip. Det gør Næsten ikke ondt og du Skal ikke være bange.
Den moderne verdens ikonografi er splittet og sær. Sten & Spejl. Kaos & Dislokation. Du kender kataloget. Det dumper ind hver dag i dybtryk med alle dine drømme i. I Kværnen salmer for den tavse tid mens veje- ne forsvinder og vi venter på den vilde gud. Magtjunkier poserer som værn og for- nuft. The last resort of the gambling man. Mugge på den femte væg. Men alvoren krake- lerer og abstinenserne skinner igennem. Bag- efter kollektiv længsel tilbage til dage før faldet. Vi leger vi ikke ved hvad det drejer sig om og glemmer os selv i indkø- ringsflimmer og strygeruskyld. La Guerre Des Etoiles. May the Force Be With You. Smukke kroppe forbruger ting I det lyse rum, de bløde tæppers organiske hud varm og lyd- løs under din. Barbidukkekvinder drikker djus og går i sauna og lytter til machomænd uden smil. Kernefamilier bygger korthuse til et TV uden lyd. Hygge for de små maski- ner. Ved siden af virkeligheden i sorthvid og underformat. Korn og slør står bedst til absurditetens konsekvens og logiske nødven- dighed. Forrevne lig i fjerne lande, vrag, spild, pludselig død og parterede kroppe. Du kender kataloget. Der er ikke mere drøm og virkelighed. Brændende børn skriger ned ad julglevejetil ære for klikkende kamera- øjne. Faktionsmareridtet sprøjtes nonstop ud i disse byer uden tid. Velfærd konstant. Statis gjort til gyldent snit. Kun fabeldyr og offerbukke afleder hærens opmærksomhed. Angstens ubikvitet holder folk i hullerne. Istedet stormer vi billedhuse for sammen at se jorden gå under igen og igen. Dolby, Sensurround, 3-D, som at være der i øjet selv. En pervers fryd i at udforske kata- strofen. Denne æggende kontrast til den lille cirkels lave dage og flimrende intet- hed. Ixion er kigger. Ud af disen, ud af døsen. Ansigter åbne blinker ikke. Vi vil have det hele med.
- Bo Green Jensen
mvh Simon
|
|
|
|