0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Morn’ RM…
Til inspiration vender jeg lige tilbage til spm. herunder, men altså kun fordi svaret der var lige ved at rende dig af læberne, muligvis glemtes i et lyrisk nu...;)
1) dersom du frit ku' placere en person fra tidslinjen i din egen personlige nærhed, eller placere dig selv på tidslinjen i en personligheds historie og nærhed, til fordel for hvilken personlighed/historie/samtid ville valget da falde ud?
2) hvis nu du mellem ti værker skulle angive dine største læseoplevelser - uanset genren - hvilke forfattere/historier/bøger ville du da liste op?
Som ”Pindarisk tillæg”: hvis naturen tilbyder farvetoner der udgør vejvisere for tanken, det skarpe blik der skærer ret gennem livets blændværker, hvilke årstidsfarver tænker vi da bedst i? (En provencalsk lilla mark af vellyst ligger her og ulmer i en sommerfest af eftertanker!)..;)
Og som tillæg til Stinus, der fik strikket et livsstykke med aortas garnnøgle, sagde en argentinsk sfinks:
James Joyce
Et menneskes dag er alle tidens dage, fra den ufattelige første dag da en ond gud med nedrigt velbehag bestemte hvordan resten skulle smage, og til hin anden hvor den brede nil af tid på jorden er tilbage ved sit udspring i den dybe evighed og slettes i al tid jeg kender til. Fra gry til nat er universets gang. I nattens dybder ser jeg for min fod jødernes veje. alt Karthagos blod og hører helvedsgråd og englesang. Lad mig, o Herre, glæden, modet finde til at bestige dagens høje tinde.
- Jorge Luis Borges.
Det ligner sgu en sommerdag, RM! Luften bølger og radioen går med glentesang ud af en tangent, og klokken er kaffe, så jeg vil herfra sige: godmorgen dag, og må du i denne finde stort behag…;)
mvh Simon
|
|
|
|