0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej igen RM…
Du har ret, der er lidt skadestuemusik over dem, små portioner er mere passende..;) Til gengæld kendte jeg ikke musikken du i linket serverede, og vil høre det senere, for det ørerne lunede sig ved, lød skam rigtig godt, ja faktisk har jeg fornemmelsen af at man ska ryge sig en cubansk cigar i vuggen. Apropos (vuggen) soler det hele til, de sir vi skal steges i weekenden, juhuuu! Men heldigvis blæser det i dag en hankat…
Ingen før
Vi gaar gennem ovnen hal, hvor alt levende brænder.
Vi gaar gennem ovnen, gennem solskinslandet, forundrede – her, hvor ingen har været før.
Nu glammer den hvide ovn, dræber ikke.
Og vi kommer ud en vinterdag, hvor der er hvidt ved askens port.
- Ole Sarvig.
Digt
Et grønt blad og i baggrunden et lille tordenvejr. Mine fingre skriver duftende ord på papiret. En måge strejfer erindringens sø med vingen. En rosensky svæver let som en ballon.
Stemninger, flygtigere end æter, finere end silke –
Afskyeligt! Så hellere myrde sin fader Eller spytte på Herrens gyldne alter Eller hviske de ord som springer universet.
- Erik Knudsen.
Selskabsorden
Vi gemmer al den hygge væk som flyder her til daglig og sørger for at alt er tomt og vinkelret og sagligt.
Her ligner et sterilt og ubeboeligt kontor for her kommer et par mensker som skal se hvordan vi bor
- Piet Hein
Jeg ku sagtens drive liv af i Havana, sidde i en magelig stol og ligne en solstråle, mens øjnene stråler over vuggende hofter der smiler til øjet, jo, det går an. Ind imellem har de jo også en lille vind, faktisk én så hatten passer. Når så øjnene svimle af magelighed må rejse sig, ku man jo ta til Key West og lure Hemingway stien af, se hvordan det gjordes – mon vinden stadig bærer ham og mon hans cigarduft stadig hænger i gardinerne? Det er solen, man går helt badus…;)
Bedste hilsner Simon
|
|
|
|