1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
BESÆTTELSE
Det år lå jeg i barnevognen som pludderprofessor og lytter Matricen blev anbragt dybt i blodet og kroppen stod op på talens fod Bare der var andet at sige men det er der ikke Månen er blå og den spejler sit kinesiske fjæs i vandet rundt omkring Amager min fødeø hvor Li Po forsvandt under hængepilens grene
*
Hvis universet er en blomst og hver blomst på en plante er et univers og planten er et univers af universer og hvert græsstrå og hver eneste plante og bierne der hænger i blomsterne og farven de er og bevægelsen og den fantastiske mangfoldighed som en død kat i en pose nogen har smidt fra en bil ved et busstoppested og hunden pludselig standser og ser ind i posen og jeg bøjer mig ned og ser hvad den ser og kattens små hvide tænder dens røde tunge Hvem har gjort det og i hvilket af de universer der er er det sket Den sorg der griber en og den skakt af håbløshed der åbner sig i sjælen som et sår der ikke kan bløde ikke kan smile ikke kan danse ikke kan le og huske Det kunne man male hvis man hvis man kunne male det maler malere hvis de maler det er derfor der er malere og de er dem Jeg skriver det bare jeg lægger det her med dråber af dug på de gule blade og tidslernes dun hen over jorden hvor hunden ligger og venter mens du samler bønner og blommer og rædslen skal forsvinde det er hvad vi skal hvor ådselgrønne fluer sidder og venter på døden som gæster på en fin restaurant som den drukne mand ser på en tidsel og det er livet vi er og uden anden forklaring
- Peter Laugesen
mvh Simon
Hvor er denne bøgernes verden en dejlig og ind- tagende verden – hvis man ikke påtvinger den den studerendes pligtlæsning, eller betragter den som et surrogat for dovenskab, men nærmere trænger ind i den med den opdagelsesrejsendes begejst- ring.
- David Grayson.
|
|
|
|