0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Kirkegårde er andet end kolde stene og blødende sår i øjne, det er også stedet hvor babser stritter mod solen til suk fra den besuttede lille tommel i barnevognens åbne mund. Stedet hvor der i græsset gror alenlange filosofiske smuler mellem flaskekroppe. Stedet hvor kaffen nydes fra termokander på grønne bænke, mens blodet pulserer bag øjne der glimter i glemte tider. Stedet hvor nogen går tur med friske blomster og varme minder, og det lille smil, der ved, at det ikke er helt det samme. Assistenten er et af disse steder, hvor solen daser over kolde stene og knogler, mens blodet risler svagt i næsten samme historier, og nogen der ser sig selv i øjnene…;)
Her lidt fra en sikkert gudsbenådet poet, som jeg holder meget af:
Nat
Mørkets - kuldens tid var inde – det var nat. Der var vokset sorte roser op i solens have – og jeg husker nu en gråd, der græd bitterligt, som græd den mellem grave.
Nat kan komme fuld af sødme som et smil. Nat kan komme som et sagte sus af spæde vinger, medens kaktusblomsten fine klokker blidt over selve Himmeriges Have ringer.
Nat kan komme som en smerte og et savn og sens blinde, døde øjnesd frygtelige veje standse tøvende og bedende og grå i de sorte rosers væld omkring vort leje.
Søvnens, drømmens tid var inde – det var nat. Små minutter blev til mel i mørkets tunge kværne, og om nogen si’r at ingen tårer græd bitterligt – jeg tror det såre gerne.
For jeg ved kun, det var nat – var nat.
*
Nattevandring
De kolde nætter, hvor svaner spiler den kække flok ud i lette kiler –,
De kolde nætter, hvor guldstøv siler som regn fra stjerner, der står og smiler –,
De vilde skrig, som sørgende fletter sig hårde kranse i kolde nætter –,
Før dagen gry’r over landets sletter og slukker stjerner i lyseblå hætter –,
Blandt dyr, der sover – mens gårde hviler som sorte, lakhårde silhuetter –,
Jeg går i sommerens kolde nætter –,
- Nis Petersen.
mvh Simon
|
|
|
|