0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Foråret ligger og lurer derude, der er ved at være pip i fuglestemmerne, og der er gang i væksten i det grønne. Måske Borumvitterne snart slår vingerne ud og letter med en næbet solsorts forårsglædessang :))
Her har han i hvert fald oversat noget om solsorten og såmænd også med lidt af det snehvide :))
Tretten måder at betragte en solsort
Blandt tyve snedækte bjerge var den eneste ting der rørte sig solsortens øje.
Jeg var i tre sind som et træ, hvori der sidder tre solsorte.
Solsorten hvirvled i efterårsvinde. Den var en lille del af pantomimen.
En mand og en kvinde er eet. En mand og en kvinde og en solsort er eet.
Jeg ved ikke hvad jeg skal foretrække, Skønheden i modulationer Eller skønheden i antydninger, Solsorten der fløjter eller lige efter.
Istapper fyldte det lange vindue med barbarisk glas. Solsortens skygge krydsede det frem og tilbage. Stemningen sporede i skyggen en årsag der ikke kunne tydes.
O tynde mænd i Haddam, hvorfor fantaserer i om guldfugle? Ser I ikke hvor solsorten vandrer rundt mellem fødderne på kvinderne omkring jer?
Jeg kender ædle betoninger og klare, uafrystelige rytmer; men jeg ved også, at solsorten er involveret i det jeg ved.
Da solsorten fløj ud af syne, markerede den kanten af én af mange cirkler.
Ved synet af solsorte flyvende i grønt lys ville selv vellydens koblere udstøde skarpe skrig.
Han kørte over Connecticut i en glaskaret. Engang blev han gennemboret af frygt, idet han forvekslede køretøjets skygge ked solsorte.
Floden bevæger sig. Det må være solsorten der flyver.
Det var aften hele eftermiddagen. Det sneede og der ville komme sne. Solsorten sad mellem cedertræets grene.
Wallace Stevens, 1917 (Oversat af Poul Borum, 1994)
Solsortepip RoseMarie
|
|
|
|