1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Den lille Lullaby dér, den har jo i generationer lydt ved vugger og små senge, nu også ved min forkølede kaffekop, så tak for den…;)
Må næsten være ’Når løget skrælles’ du taler om, og jeg forestiller mig din overraskelse over først at plumpes ned i Danzigs hverdagsliv, set fra en stor drengs øjne, for snart at stå midt på perronen i 40’ernes Döblinagtige atmosfære og med fornemmelsen af Dresdens banegård hængende i næsen – han var en storartet fortæller, tillige kendt som en suveræn oplæser!
Det må ha’ været en fornøjelse at høre ham læse op. Hans søster ønskede sig som fødselsdaggave, at han læste højt for hende og mange andre, hvad han selvfølgelig ikke ku’ sige nej til, han elskede hende jo, som man nu elsker den søster der binder de fælles barndomserindringer sammen, men altså også fordi han simpelthen elskede at læse op. Svært at forestille sig nogen bedre anledning end lysten, og jeg forestiller mig gerne hans nydelse over at vandre gulvbrædderne op med snaden i mundvigen foran konen, når kapitler omsider var færdige og trængte et øre, mens han lagde billeder på røgskyer – ingen ringe form for hjemlig hygge, ka’ man sige, og for os på medhør et mærkværdigt møde med krigstidens autentiske oplevelser, svævende på magiske skyer med et strejf af piberøg.
Nå. god fornøjelse med Grass’ – forresten sner det i vilden sky, pingviner og polarbjørne holder juletræsfest og hygger sig sikkert umådeligt, alt mens en anden snotter og hoster som en gris med tuden liggende på dynen, ak & vé for en skæbne! ;)
mvh Simon
|
|
|
|