1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Ja, nu er det på tide at få åbnet døren til de tyske gemmer og skatkamre :)) Günter Grass ligger parat til afhentning på biblioteket i morgen tidlig, og jeg vil med glæde gi' mig i kast med ham med stor ørenlyd og et åbent hjerte :))
... og indtil da lidt af de Hölderlinske forårsfornemmelser 
Således vil jeg da også, I himmelske! takke og atter ånder fra lettet bryst sangerens bøn imod jer. Således som da jeg stod med hende på solfyldt højde taler og styrker en gud inde fra templet mig nu. Leve vil jeg da også! det grønnes! og som fra en lyre kalder det foran, som sølv skinner Apollons bjerg! Kom! det var som en drøm! de sårede vinger er helbredt, og forynget og stærkt lever hvert eneste håb. Megen storhed er endnu at finde, og hvem der har elsket således, vandrer, han må, banen til guderne selv. Ledsag os da, indvielsens timer, uroligt unge, alvorsfulde, forbliv, hellige anelser, bliv bøn og begejstring og alle I gode genier, I som gerne og allerhelst er, hvor de elskende er. Følg os så længe, til vi på samme jordbund, dér hvor de salige er beredt til alle at komme igen, dér, hvor ørnene, stjærnerne, Faderens sendebud bor, hvor muserne, og hvorfra helte og elskende er, dér eller også her genses på duggede øer, vandrer i haverne, hvor alle, der føler som os blomstrer, og sangene gælder og foråret længere bliver og vore sjæles år atter begynder sit løb.
og hertil skal lyde de liflige, bløde og skinbarlige toner ... med eller helt uden skægstubbe ;))
https://www.youtube.com/watch?v=3DB2YOZiQKU
Zzzzzzzzzzz RoseMarie
|
|
|
|