0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM…
Her sidstningen af Kirkebys samling ”Linieret papir” på ulinieret baggrund. Han er også en nisse, der hopper og danser over, under og imellem og lige midt i øjet med pragtfulde nisserier – nissens pen(sel) er en tryllestav der kan udvirke sære sager, og fra underlaget dufter der af poesi…
Ut Pictura Poesis for klangens skyld sagde katten på plankeværket. Et hul til fugten Omgivet af grønne tæppekanter et henkastet fugleskelet en dinosaur-rest
11. sept. 1834 foregriber filosoffen Kierkegaard gallerist Michael Werners flue = hvad angår det os vi har med kunst at gore som svar på mit udbrud om pragten ved skovtunnellens indian summer.
Hiatus
Det er skuffer der mangler det er ikke til at trække et hul ud men skufferne over og under afslører ikke noget nyt. Så lad bare det hele blive mast sammen af knasende kontinentaldrift.
Reglement
trække skuffen ud skubbe den ind stå op og gå i seng
Farveløs og hudløs kortet er monokromt skifter farve fra blomstring til forrådnelse Grønt er svært og sløver detaljerne de viser sig først når det visner.
Det store atelier nøgenmodeller i ydmyge stillinger Maleren begynder med omridset men folk strømmer til paraplyer og forfængeligheden et stop på spadsereturen
Lyrik-efterskrift
Jo værre jo bedre Det eneste regellignende udsagn i en verden hvor ingen regler findes. Ingen mening Ingen intellektuel struktur De der hævder det modsatte er digtere der ikke har haft mod til at tage afmagten på sig og er blevet kritikere
Lyrik er Papirkurv Losseplads Mudderhul
Digteren står i lort til halsen Mumlende sin fortvivlelse over universets sorthed Verdens åndssvage indretning Dagligdagens og kærlighedens lidelser Lyrik kommer af afmagt Det står i Anden Mosebog: (Moses: ˶ Jeg har svært ved at udtrykke mig i ord. ˝ Herren: ˶ Gå nu. Jeg vil være med din mund og fortælle hvad du skal sige. ˝) Lyrik er afmægtige fremmedskabende indskydelser Og selv om det ser lykkeligt og lyst ud er en afmægtig formulering tvunget frem af mudderhullets fortvivlelse
Det er en gerning uden belønning eller anerkendelse for ikke at tale om penge
Der er kun de andre tossers modtagelse af endnu en tosse
Debutantprisen er ikke en vurderingspris men iagttagelse af at endnu en er sprunget ud i sumpen Denne tale – eller efterskrift – ønsker at føje spot til skade
- Per Kirkeby, september 2004.
Her et…
DIKTUM
Enhver har sin egen grænse ind mod det ubevidste Min er et snehegn Jeg elsker følelsen af fygning mod ansigtet mørket som blander sig med sneen
- fra Johan W. Ibsens ”Datolinjer”.
Nu er det allerede ved at mørkes midt om eftermiddagen og vi mangler sneen til lokation, det hvide sprøde lærred vore sammenknebne øjne kan boltre sig som børn i, ja den gir næsten anledning til sangen om Ole der sad på sin knold og sang. Men min stemme er sprød og kaffen lunken, så jeg vil nøjes med et nisseligt vink med huen…
mvh Simon
P.s.: Laugesens kragetæer er tip-top! ;)
|
|
|
|