1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Fraværsmusik
hvilke øjne venter, for hvem skal jeg være båd, forventning, hvem skal jeg bare … sove for? det er sprogets klang af forladthed, som vil tænke, uden for mig, det lille mørke spættet af verdener, regnbuers nedslag som tunge viljer, men over vidder som er helt blinde, også for sort lys, hvor er jeg overhovedet nu. sproget er færdigt, før øret vågner
(Norén)
efter stormen, bløde øjne og stilheden befolket af skygger, vindens tilbagetrækning suger dem frem, træerne gentager samtaler fra i går, tiden falder langsomt som et mørke, kredsende og samlende, jeg må afsted, her bor ingen
alt levet er kendt og mærket, hver eneste dråbe lys fra den elskede krop engang følt af øjets finger, forvandlet til kemisk kendsgerning for altid, fra begyndelsen til det levedes slutning står disse ting opstillet i det forgrenede galleri hvori virkelig tid løber, de første tegn er utydelige, næsten sorte i det sorte, de næste uskelnelige, men fulde i anelser, så kommer figurerne, dit fortællelige livs hjemsøgere, til sidst bliver de overtydelige, men færre, så tre, så to, du alene, du er meget lille, har glemt at tale, nogen glæder sig over dig, og fortolker dine træk, der gives ingen træk, findes vorten, en eneste dråbe lys
(ja ja, baglæns)
giver fra sig uden at tilegne sig handler uden at vente sig noget godt når han er færdig med noget holder han ikke fast på det og fordi han ikke holder fast på det bliver det stående
(Tao)
- Per Aage Brandt.
Jerusalem
Vinteren er her. Den bliver hård. Det sner med nummerplader, maskinpistoler, bomber, identitetskort, lange stave, angst og hovmod, fingre, skrift. Alt er besat. Hvornår kommer den store nye imam og rabbi og knytter fremtids blomstertæppe af fortids glemsel?
lyd rytme grammatik syntaks der er stærk nok til at kunne bære mening og betydning
Et tæppe der kan brænde uden at smelte bare strøm og tryk af ubegrænset styrke
over afgrunden
- Peter Laugesen.
mvh Simon
|
|
|
|