0
registrerede
79
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Her et lidt flere situationsbilleder – fra Kirkebys billedkælder – til morgenkaffen:
Det bliver ved med at sejle rundt i mit hoved Et skib skyder årer ud af siden som tårer fra øjenkrogens mundinger Grådfyldte sejl der hænger slapt i havblik
*
Hvis nu at være ottonisk miniaturemaler i et kloster med faste arbejdstimer i en celle med uden at glemme. Er pergament bedre end trætavler? Sidde ned eller stå op? Hvorfra kommer denne trang til cellelivet? En Tarkowski-film? Et lysende felt pylrede farver i forårets maler cellens væg med ført hånd formodes ellers er der ventetid lukket celledør.
*
Klippekanten rykker det grønne bliver til gulbrunt skred Frygten er tilbage i geologien Udsigten er mere end ord Guldkorn i en tåre.
*
Jeg talte med min højre arm den er nøglen til døren ind i mørket ensomheden Utterslev mose Vestvolden Den uforståelige pigegård Jeg taler til min arm for at nå den person der bærer mit hjerte Jeg taler til min arm.
*
I samtaler med min højre arm bliver jeg klar over at Utterslev mose er min mavesæk et mudret spejlbillede at det første kys det første bryst før fjernsynets tid og blandt kolonihavernes hårdt beskårne træer gjort med det formål at få det til at ligne en tegning af van Gogh fra da han tegnede i de hollandske kolonihaver.
*
I barnets barndom så jeg et væltet træ spejle sig over en sumpet kanal ved Furesøen Det væltede træ var romantisk Barnet i hånden sentimentalitet Det sætter gang i penslerne og skaber uløselige problemer Liv og kunst
Barnet er vokset fra Træstammen er gået til et veneziansk forfald af emmende tåge og løse farveklatter forførende og afskyelig.
- Per Kirkeby.
mvh Simon
|
|
|
|