1
registreret
(1 usynlig),
64
gæster og
936
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Jeg googlede filmen "Sommertid", og jo den må jeg se, og så måske netop lige her i juletiden, som er vinterens sommertid :)) Og her på vej til julemåneden med nisser, sne og gran i håret må der lige repeteres et par af de herligste kvinder med deres lysfyldte ord :))
Lyset springer pluds´lig ud som en Sarons rose, duften af den gløder grønt, over myr og mose.
Livet toner rosa frem, med et lysvælds iver blænder mig, kom bare an -! og tak til ukendt giver.
Bad om lov, imens jeg sov – jeg vil så gerne vågne, dragedrømme piner mig og plager øjenlåg´ne.
Tak for lysets morgensang som vækked mig af døde, tak fordi mit hjerte slår og kommer dig i møde.
Suzanne Brøgger
*
Graner i sne
Tynget af sne sover granerne en næsten hypnotisk søvn grenene bøjer ikke anderledes spændt end skuldre dømt til at slæbe på kærlighed Duften af kulde hænger klægt mellem træerne
Jeg vågner i det tynde vinterlys et transparent sted mellem sorg og latter i ekko af svag rosa gennemstukket af veneblåt mørke
Jeg elsker jorden mere for hver dag der lægges til mit liv dens åndedrag og øjeblikkets apokryft spirende stjernesplinter ― og hvis jeg lyver er det kun af frygt
Utællelige krystalnåle vokser under huden hvor en skyggeblomst nu folder sig ud blændende Stille, intravenøst synger de hvide skove.
Pia Tafdrup fra "Krystalskoven",1992
De snarligste julehilsner RoseMarie
|
|
|
|