0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Øj, en morgen så herlig i den frostklare luft og det klareste morgenlys. Det er næsten som at høre den smukkeste morgensang, måske endda den du selv foreslog, "Der er intet i verden så stille som sne" ...
Og Benny, ja fra ham lyder ordmusikken også :))
Når jeg spiller er jeg ikke en anden men noget andet tom for alt andet end musik Det er ikke min smerte eller lykke I hører de forsvinder ved første anslag Det er musikken der benytter sig af at jeg rører ved den Hvor er musikken – i mine fingre og nerver? i noderne? i klaveret? i mit hoved? Jeg ved det ikke nu Jeg ved det kun når jeg spiller og ingen forklaring behøver tom gør jeg plads for musikken.
Og som du vil jeg også gå til en af de ældre, her med Per Lange fra "Kaos og Stjærnen" lyder nattergalesang :
Nattergal
Brast der en Kilde i Nattens Indre? Hvorfor blev alting med ét så lyst? Var det en Stjærne hinsides Mørket som sprudled op gennem Jordens Bryst?
En Skovgud drejer med stille Hænder en stor og glødende Ædelsten. Tungt falder Straalerne gennem Mørket røde og grønne én for én
En lille levende Fuglestrube har fyldt en Verden med Drøm og Ro. Et viltert Fuglenæb strakt mod Himlen. Et Fuglehjerte i Nattens Klo
Morgenklare sneglitrende hilsner RoseMarie
|
|
|
|