1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Go'morgen Simon
Og tak for al din åndelige føde, som jeg mætter og varmer mig ved ... og især i dag efter denne fredag-den-trettende. Det påvirkede mig i allerhøjeste grad, og jeg havde selv svært ved at finde ord for den grusomhed, som var hændt.
Jeg søgte derfor som vanligt over i poesien, og Morten Nielsens ord var også min første tanke ... og Halfdan også. Men det var faktisk også svært for mig at samle mine tanker til koncentration og konstruktiv søgning og læsning i poesien. Derfor blev det lige netop disse kendte og elskede ord af Morten Nielsen, jeg hele tiden vendte tilbage til.
Og i mit inderste og af hele mit hjerte var mit håb, at et eller andet sted derude måtte der også være mange andre, som fandt disse kendte og dybe ord frem i tankerne ... og i hvert fald var jeg ikke i tvivl om, at der i hvert fald var én anden Tak ...
Ja, det må ikke ende her i grusomheden. Fortsættelsen af det gode som det største, er også det største våben mod håbløshed og afmagt, og derfor også det eneste vi har at gøre. Kærligheden ér større, og den ér det støste.
På tavse sider af skum står et sort skib ud af natten. I det rosa daggry fyldes himlen med horisonter. Med bevidstheden i behold vågner besætningen af drømme ...
Besat af begyndelse ser den blinde billeder af skabelsens sammenhæng.
Rolf Gjedsted
Dérfor kan jeg i dag også kun slutte med ...
En varm og kærlig hilsen til dig fra RoseMarie
|
|
|
|