0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Fra den sjove prosa, breve etc. tilbage til digtene. Her et smukt stykke poesi, bedrevet af Marilyn Monroe:
Stones on the walk every color there is I stare down at you like a horizon – the space /the air is between us beckoning and I am many stories up my feet frightened as I grasp towards you.
_
Sten på vejen I alle farver Jeg stirrer ned på jer som på en horisont – der er rum / luft mellem os, vinkende og jeg er flere etager oppe mine fødder ængstes mens jeg griber efter jer.
*
Børnehavens ældste
1. spanskrøret
På hovedgaden i Granard mødte jeg Duffy, som jeg havde kendt før fornuftens tidsalder i korte bukser på stuen for børnehavens ældste, hvor en skønne vinterdag miss Walls tabte hovedet og tæskede os sønder og sammen for bandeord, vi ikke troede hun hørte. ˶Jamen jøsses da,˝ råbte Duffy og kom mig i møde med stokken i vejret og to udbredte arme, ̋Jøsses da! Gør det noget jeg går med spanskrør?˝
2. En bid Jeg står og stirrer på Robert Donnellys frisk indridsede initialer i sandstensmurdækket på broen i Anahorish, mens Robert Donnelly står ved siden af og stirrer med.
˶Her,˝ siger han, ˶tag en bid af det her,˝ og piller en algetynd hinde af den udpakkede skrå af mærket Warhorse Plug – mosebredsbrun, bogstavpræget, forbuden mandefrugt, han lige har været henne og købe for sin far, Jock.
Min gane er et stråtag stukket i brand når en nabo får huset futtet af, jeg vil slikke klid af en spand, sandkorn af murværkets dæksten. ˶Man skal spytte,˝ siger Robert, ˶en bid dur ikke, før man spytter som bare fanden,̋ hans røde koslik er svidende flammer, hans blæksprutteklat et lyn.
- Seamus Heaney, District and Circle.
A time to dance, a time to sing, A time to reach the top of everything.
mvh & go’ weekend i løvfaldet.. ;) Simon
|
|
|
|